در سایه سکوت و انفعال الهام بخش رضایت! بیشتر مسئولین اصفهان، نسبت به فاجعه قطع آب شرب مردم استان یزد، یکی از نمایندگان اصفهان در اظهاراتی که بیشتر به "فرار به جلو" شباهت دارد، ادعاهای خلاف واقعی که قبلا توسط مسئولان یزدی تکذیب شده بود را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار "میبدما"، حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان با بیان اینکه آب انتقال داده شده به استان یزد فقط به منظور استفاده برای آب شرب می‌باشد، ادامه داد: استفاده از این آب برای کارهای گلخانه‌ای و کشاورزی خلاف قانون است.

این سخنان نماینده مذکور در حالی ایراد می شود که حجت الاسلام والمسلمین یحیی زاده در گفتگوی دیروز خود با خبرنگار "میبدما" خاطرنشان ساخته بود که "...به مردم می گفته اند که یزدی ها به هیچ وجه آب برای آشامیدن نیاز ندارند و این آب فقط برای کشت گلخانه ای به آنجا منتقل می شود! و آن هم صرف کشت خیارسبز می شود!! که داخل کشور هم توزیع نمی شود و صادرات می شود و این گونه جوسازیها و شایعات و دروغ هایی باعث شده که عده ای هم فریب بخورند و در این دام قرار بگیرند."

فولادگر در بخش دیگری از مصاحبه خود با تاکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه وزارت نیرو قرار بود خط اول انتقال آب به یزد برای مصرف شرب مردم این استان پس از بهره‌برداری از تونل سوم کوهرنگ انجام شود، ادامه داد: اما بر خلاف برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده آب از تونل اول کوهرنگ به استان یزد انتقال داده شد.

این در حالی است که فلاح زاده -استاندار یزد- در مصاحبه خود با خبرگزاری فارس مس گوید: مردم عزیز اصفهان باید بدانند که آب انتقالی بخش کوچکی از سیلاب‌های "کوهرنگ سه" است که وارد سد می‌شود.

به نظر می رسد نجابت و خویشتنداری مردم و مسئولین استان یزد باعث شده تا آقای نماینده با چشم بستن بر فجایع اخیر به جای عرض پوزش و پاسخگویی نسبت به علت سکوت و انفعال ممتد مسئولان اصفهان در برابر بستن آب بر مردم یک استان، توپ را در زمین یزدی ها بیاندازد و از عذرخواهی و پیگیری جبران این فاجعه، شانه خالی کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا